• 001.png
  • 021.png

Foto's Visweekend Heeg 2017

Visweekend vrijwilligers G.V.T. in Heeg

Op vrijdag 28 juli arriveerden de vrijwilligers van de club rond de middag bij de boerderij van camping "Oan é Poel" in Heeg.

Na zich gemeld te hebben bij de receptie werden de spullen naar de groepsaccomodatie van de boerderij gebracht. Inmiddels had Lia Jacobs het middag eten zo ver klaar zodat de vissers gelijk konden aanschuiven.
Er werd reeds overlegd waar er het beste gevist kon worden gezien de harde wind die er stond en werd verwacht de komende dagen. In de middag zijn er een aantal mensen in de provincie gaan kijken waar men het beste kon zitten met de groep. Ook zijn er een aantal van de groep even aan het vissen geweest in het kanaaltje bij de nieuwbouwwijk van Heeg. Hier werd in paar uurtjes tijd leuk gevangen. Deze plek is echter te klein voor de gehele groep.
Er werd besloten om op zaterdag naar Parrega te gaan om daar met de groep te gaan vissen.
Na het avondeten van de Heegerhoek was het 's avonds nog lang gezellig met een hapje en een drankje.

Na een nacht met bijzonder veel regen en wind werd er rond de klok van acht uur koers gezet naar Parrega. Daar bleek inderdaad dat men de stevige wind in de rug had. Het creëren van de benodigde aantal visplekken met de bosmaaier nam nog enige tijd in beslag. Uiteindelijk kon er om tien uur het startsein worden gegeven voor de wedstrijd. Tot aan de middagpauze waren de vangsten goed tot zeer goed. Tijdens het nuttigen van de koffie en broodjes werden de ervaringen tot dusver uitgewisseld. Nadat iedereen zijn plek weer ingenomen had ging de wedstrijd verder tot de klok van 16:00 u. De vangsten waren na de middagpauze wisselvalliger. Na het klinken van de toeter voor het einde van de wedstrijd, werden de spullen opgeborgen en kon het wegen van een ieder zijn vangsten beginnen.
Nadat het wegen en de administratie was afgerond werd er koers gezet naar de camping. Aangekomen op de camping kon men zich opfrissen en gereed maken voor de BBQ. De kookkunsten van BBQ-kok Fokke van Ommen vielen wel in de smaak bij de hongerige vissers.
Aan het einde van de avond, nadat het bijna de gehele dag droog was geweest, kwam er dan toch nog regen. Moe maar voldaan ging men later die avond op bed.

Op zondag werd de tweede wedstrijd van het weekend gevist. Ook deze keer werd er koers gezet naar Parrega. Ditmaal stond de zeer krachtige wind vanaf de zijkant, wat het vissen een stuk lastiger maakte. Toch waren de vangsten weer goed te noemen. Er werd gevist van 09:00 u. tot 14:00 u. Na het wegen van de vis ging men terug naar de boerderij. Hier werd na de maaltijd de prijsuitreiking verricht. Het ging hierbij om de totaal uitslag over beide visdagen.

Totaal uitslag over beide wedstrijden:

1. Lambert Schreurs   7600 gr.  4 pnt.
 2. Gerrit Blijdenstijn   8640 gr.  7 pnt.
 3. Aart Kabbedijk   7820 gr.  7 pnt.
 4. Frans Jacobs   6660 gr.  8 pnt.
 5. Peter van Schaik   6500 gr.  8 pnt.
 6.  Ad van Bezouw   5480 gr. 12 pnt.
 7. Gerard de Kort  4540 gr. 12 pnt.
 8. Kees Schellekens   2920 gr. 16 pnt.
 9. Berrie van Baast  3240 gr. 17 pnt.
 10. Maikel Schellekens  1720 gr. 19 pnt.

Om ca. 15:30 u. ging de groep moe, maar met een tevreden gevoel, weer richting huis.

Groet, de "razende reporter"